Praktische handvatten
Ontwerpprincipes inrichting studiecoaching
Deze flyer geeft een overzicht van de belangrijkste ontwerprincipes voor het ontwerpen van de inrichting van de studiecoaching. De ontwerpprincipes kunen als handvat dienen bij zowel het gesprek over ontwerpkeuzes als bij het daadwerkelijke ontwerp.
De ontwerpprincipes werden ontwikkeld door Debby Weerlink als onderdeel van haar masterproef voor de opleiding Master Toetsdeskundige.
Ontwerpvraagstukken
Wil je als opleiding aan de slag met programmatisch toetsen? Dan zul je merken dat er verschillende ontwerpkeuzes gemaakt moeten worden. In dit artikel worden acht veelvoorkomende vraagstukken besproken en zijn gesprekskaarten gemaakt die helpen om deze vraagstukken gezamenlijk te bespreken.
Programmatisch toetsen: 8 dilemma’s voor het ontwerp - Vernieuwenderwijs
Handreiking inrichting programmatisch toetsen (HU)
De Hogeschool Utrecht ontwikkelde een praktische handreiking voor opleidingen die willen gaan werken met de principes van programmatisch toetsen. In deze handreiking is er zowel aandacht voor het ontwikkelproces als voor de implementatie.
Ervaringen met programmatisch toetsen. Verslag van de themabijeenkomst
Ervaringen met programmatisch toetsen: verslag van de themabijeenkomst
Toolbox remediatie
Wil je met een student het gesprek aan gaan over zijn/haar remediation? Of wil je de student tools geven om hiermee zelf aan de slag te gaan? Dan kan deze toolbox ondersteunen om als docent in gesprek te gaan met de student. Er zijn verschillende werkvormen en vragen in opgenomen. Ook is de toolbox bruikbaar om de feedbackdialoog te verdiepen met de student.